dimarts, 31 de març del 2009

autopsicografia


a C. R., que també va perdre

parlo massa. m'entenc ben poc. darrerament m'ho miro tot amb ulls d'animal enze, i alguns matins, quan camino, em sorprenc que la gravetat encara em faci companyia, que em sigui amiga i em subjecti els passos: petits, un, dos, un, dos, com un colom distret enmig de la rambla. però a les tardes, quan es fa fosc i es fa trist, tinc cor de vella, i el cos se'm doblega per tornar a la terra. i llavors la veu em surt a batzegades, i les històries que són meves se'm moren orfes al pou de la gola. i, llavors, ja no puc deixar de pensar en totes les aixetes que degoten soles a les cuines humils dels pisos de barriada.
plaça dels àngels, març i 2009

3 comentaris:

  1. tot és néixer i morir
    no hi ha altres predicats
    i tu vius i estàs naixent a cada minut
    i la poesia, en cada moment,
    t'exalta i t'acompanya

    per on pares ara?
    per illes o a casa?

    t'enyor


    Jaume
    (C. Pons Alorda)

    ResponElimina
  2. Celebro la gepa que t'ha sortit a l'esquena. Sabies que els geps amaguen ales per sortir volant algun dia?

    Petons,
    clara

    ResponElimina